Hra je založena na systému DnD 5e – pokud není upřesněno jinak, vše se řídí přímo podle oficiálních pravidel. Části samotné kampaně se zakládají na oficiálních materiálech publikovaných https://company.wizards.com/en.
Smrt
Ve hře je riziko smrti reálné a hráči by si měli být vědomi, toho že v případě svého špatného rozhodnutí, testování limitů a nebo jen nešťastného hodu kostkou se s ní mohou seznámit. Na smrt ve hře je nutno pohlížet s nadhledem a smířit se s ní, přeci jen setkáváme se s ní běžně na každém okraji a i taková nešťastná až tragické událost jako je smrt hráčské postavy, může naopak příběhu dodat něco navíc a posunout do kupředu. Ve hře se nebudou objevovat „zásahy shůry“ vypravěče, které by hráče dostali ze smrtelné situace a hráči se musí spoléhat pouze sami na sebe. a svůj úsudek.
Úprava pravidel – V klasickém DnD systému platí, že poté co postavě klesne hodnota zdraví na 0, je postava vyřazena ze souboje a padá na zem, kde hází tzv. „death saves „- tzn. 3 hody které rozhodnou o tom, zda je postava stabilizována nebo zda zemře. V naší hře bude toto pravidlo ozvláštněno tím, že vždy poté co hráči klesne hodnota zdraví na onu 0, vypravěč hodí několika kostkami a na základě výsledku se může stát celá řada nepříjemných věcí – bezvědomí, lehčí zranění (vykloubené rameno), těžké zranění (vnitřní krvácení) a fatální zranění (odseknutá končetina, vypíchnuté oko, v extrémních případech i okamžitá smrt postavy.) Samozřejmě ve většině případů bude postava v bezvědomí nebo vyvázne jen s nějakým lehčím zraněním, ale je zde riziko trvalých následků, se kterým je potřeba počítat.
Strach
Je možné, že se postava setká s věci tak děsivými, že jí její vůle a zděšení nedovolí nic jiného než vzít do zaječích. V těchto chvílích vypravěč dle svého uvážení háže kostkou a hráč dostane informaci o tom, že jeho postava je zděšená, případně naprosto „posraná strachy“, kterou se musí řídit.
Souboje
Následující tabulka ukazuje co vaše postava zvládne vykonat za jedno soubojové kolo – Tedy vždy 1 Pohyb, 1 Akci, 1 Interakci, 1 Bonusovou akci a 1 Reakci. Pro případné objasnění jednotlivých akcí, stačí nakouknout do oficiálních pravidel, případně napsat vypravěči pro objasnění.
Jelikož hrajeme textovou formou. Pořvávání a mluvení během souboje nebude bráno jako interakce – tzn. kecat mohou hráči neomezeně.
V případě větších konfliktů, které by trvali desítky tahů se vždy hráči domluví s vypravěčem a dohodnou se na tom, kdy se souboj odehraje. Souboj pak odehrajeme společně, abychom proces trochu urychlili a netrvalo měsíc pouze odehrát jedinou bitvu.